Zasady i warunki

Zawartość:

A. REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLATFORMY BAKERONLINE DLA KLIENTÓW

B. REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLATFORMY BAKERONLINE DLA SPRZEDAWCÓW

A. REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLATFORMY BAKERONLINE DLA KLIENTÓW - RELACJA B2C (Operator - Klient oraz Klient – Sprzedawca)

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z platformy internetowej pod nazwą BAKERONLINE, która umożliwia komunikację i zawieranie umów sprzedaży pomiędzy konsumentami a sprzedawcami produktów spożywczych – piekarniom i/lub cukierniom.
  2. Podmiotem prowadzącym i administrującym Platformą jest spółka prawa belgijskiego Bakeronline SA, adres: Adolf Baeyensstraat 53, B-9040 Gandawa; VAT BE0543469620.
  3. Z Operatorem można się kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej, pod adresem info@bakeronline.pl.

II. DEFINICJE

  1. Adres e-mail - adres poczty elektronicznej Klienta podany przez niego w trakcie procedury zakładania Konta.
  2. Formularz rejestracji - formularz dostępny na stronie internetowej bakeronline.pl, umożliwiający utworzenie Konta.
  3. Hasło - ciąg znaków alfanumerycznych podanych przez Użytkownika i przypisanych do Użytkownika i jego Loginu, ustalany podczas procesu rejestracji (tworzenia Konta), który w połączeniu z Loginem umożliwia zalogowanie się do Konta i korzystanie z usług Platformy.
  4. Klient – konsument bądź przedsiębiorca, nabywający Produkty od Sprzedawcy za pośrednictwem Konta na Platformie. Klientem może być osoba, która skończyła co najmniej 16 lat.
  5. Operator – podmiot prowadzący i administrujący Platformą, tj. Bakeronline N.V. z siedzibą w Gandawie.
  6. Konto - indywidualne konto Użytkownika na Platformie, za pośrednictwem którego gromadzone są dane Użytkownika oraz informacje wprowadzone przez Użytkownika oraz za pośrednictwem którego Użytkownik korzysta z Usług Platformy (w zależności od statusu).
  7. Koszyk - element oprogramowania Sklepu, który umożliwia złożenie Zamówienia, bieżący podgląd dokonywanych Zamówień oraz ich modyfikację.
  8. Login - Adres e-mail przypisany do Użytkownika, umożliwiający w powiązaniu z Hasłem zalogowanie się do Konta i korzystanie z usług Platformy.
  9. Pliki cookies - pliki zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika, podczas odwiedzin na Pltaformie, w których przechowywane są ustawienia i inne informacje używane na odwiedzanych przez niego stronach internetowych. Polityka cookies jest dostępna pod linkiem.
  10. Polityka Prywatności - dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników Platformy, dostępny pod linkiem.
  11. Produkt – produkt piekarniczy lub cukierniczy z oferty handlowej Sprzedawcy, oferowany w Sklepie,
  12. Regulamin - niniejszy regulamin, akceptacja regulaminu przez Użytkownika jest warunkiem korzystania z Platformy; akceptacja Regulaminu jest równoznaczna z zawarciem umowy o świadczenie usług elektronicznych pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem na zasadach określonych w Regulaminie.
  13. Platforma / Bakeronline – platforma handlowa służąca do zawierania umów sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym (Klientem) na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie, dostępna pod adresem www.bakeronline.pl
  14. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę na Platformie, przypisany do Konta Sprzedawcy.
  15. Sprzedawca – przedsiębiorca (tj. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, w tym w formie spółki cywilnej z innym przedsiębiorcą/przedsiębiorcami, bądź spółka prawa handlowego), który sprzedaje swoje Produkty za pośrednictwem Sklepu na Platformie.
  16. Umowa – umowa o świadczenie usług elektronicznych pomiędzy Operatorem a Sprzedawcą bądź między Operatorem Klientem (w zależności od kategorii Użytkownika)
  17. Umowa sprzedaży – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem
  18. Użytkownik – każda osoba, która założy Konto na Platformie, Użytkownik może zwrócić się następnie o nadanie statusu Sprzedawcy bądź korzystać z Konta jako Klient.
  19. Zamówienie - oświadczenie woli nabycia Produktów składane Sprzedawcy przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, poprzedzone akceptacją treści Regulaminu i zasad, na jakich będzie odbywać się dostawa produktów.

III. ZAKŁADANIE KONTA

  1. W celu korzystania z Platformy niezbędne jest założenia Konta. Użytkownik w celu rejestracji podaje adres mailowy oraz wymyślone przez siebie Hasło. Następnie Użytkownik otrzyma wiadomość e-mail z linkiem do aktywacji Konta i ustawienia Hasła do Konta. Po założeniu Konta, Użytkownik staje się Klientem.
  2. Zakładając Konto na Platformie, Użytkownik potwierdza, że ukończył 16 lat.
  3. Odmowa rejestracji Użytkownika na Platformie następuje w przypadku podania nieprawdziwych danych, ustalenia chociażby próby nadużycia czy oszustwa ze strony Użytkownika. Użytkownikowi nie przysługują roszczenia z tytułu odmowy rejestracji.
  4. Założenie i korzystanie z Konta jest bezpłatne i możliwe przez czas nieoznaczony.
  5. W ramach procedury rejestracji Konta każdy Klient samodzielnie ustala swoje Hasło do Konta. Hasło musi zawierać co najmniej 6 znaków.
  6. Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie Loginu (adres e-mail Klienta) i Hasła (ustalonego indywidualnie przez Użytkownika).
  7. Przed zakończeniem procesu rejestracji Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie materiałów promocyjnych drogą elektroniczną.
  8. Warunkiem ukończenia rejestracji jest oświadczenie przez Klienta, iż zapoznał się on z treścią Regulaminu i akceptuje jego treść, składane podczas procesu rejestracji poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola, zawierającego również oświadczenie o zapoznaniu się z Polityką Prywatności.
  9. Klient zobowiązuje się do ochrony i nie udostępniania danych potrzebnych do zalogowania do Konta osobom nieuprawnionym. Skutki udostępnienia danych, o których mowa w zdaniu poprzedzającym osobom nieuprawnionym, ponosi Klient. Jeśli Klient dowie się o (potencjalnym) naruszeniu bezpieczeństwa, takim jak kradzież lub nieuprawnione przekazanie (osobistych) danych lub jeśli Klient uważa, że takie naruszenie bezpieczeństwa może nastąpić, powinien natychmiast powiadomić Operatora. Sprzedawca nie ma prawa dostępu do Konta innego Klienta. Klient zobowiązuje się do regularnej aktualizacji swojego Hasła, nie rzadziej niż raz na kwartał.
  10. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyn i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto. W przypadku usunięcia Konta, wszystkie dane zostaną usunięte przez Operatora, za wyjątkiem danych niezbędnych do procesu reklamacji i obsługi ewentualnych roszczeń, które będą przechowywane do czasu upływu okresów przedawnienia roszczeń wynikających ze zrealizowanych zamówień.

IV. ZASADY KORZYSTANIA Z KONTA NA PLATFORMIE (RELACJA OPERATOR – KLIENT)

  1. Po rejestracji Klient może rozpocząć korzystanie ze Sklepów Sprzedawców zarejestrowanych na Platformie w oparciu o dostępne funkcjonalności.
  2. Momentem zawarcia umowy o świadczenie usług elektronicznych pomiędzy Operatorem a Klientem jest moment potwierdzenia rejestracji Konta Klienta w formie mailowej, bądź z momentem udostępniania Klientowi dostępu do usług Platformy.

V. PRAWO KLIENTA DO REZYGNACJI Z ZAMÓWIENIA

  1. Klient ma prawo zrezygnować z dokonanego zakupu, dopóki Sprzedawca nie zatwierdzi zamówienia.
  2. Sprzedawca ma zawsze prawo do odrzucenia zamówienia.
  3. W przypadku zatwierdzenia/odmowy Klient otrzyma wiadomość e-mail.
  4. Od momentu zaakceptowania zamówienia przez zarejestrowanego Sprzedawcę, Klient nie ma już prawa do rezygnacji/odstąpienia od zamówienia. Potwierdzenie zamówienia stanowi moment zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
  5. Klient może być pociągnięty do odpowiedzialności i obowiązku zapłaty za dokonane zamówienie, które nie zostanie odebrane (i opłacone) przez Klienta
  6. W przypadku dostawy do domu Klient zobowiązuje się dołożyć starań, aby odebrać zamówienie w uzgodnionym terminie. Jeśli Klient przewiduje, że nie zdoła dotrzymać ustalonego terminu, ma wówczas obowiązek skontaktować się ze Sprzedawcą przynajmniej 2 godziny przed planowana dostawą.
  7. Sprzedawca jest zobowiązany dołożyć wszelkich starań, aby umożliwić dostęp, proces zamawiania, dostawę lub inne usługi za pośrednictwem Sklepu. Ma on prawo (częściowo) usunąć swój Sklep w dowolnym momencie z powodu konserwacji, aktualizacji lub z jakiegokolwiek innego powodu, bez obowiązku powiadamiania Klientów.
  8. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej ze Sprzedawcą z uwagi na fakt, że przedmiotem umowy są rzeczy ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do użycia.

VI. ODBIÓR/DOSTAWA ZAMÓWIENIA

  1. Punkt odbioru zamówienia to adres Sprzedawcy, u którego złożone zostało zamówienie, chyba że w Sklepie podano inaczej.
  2. Adres dostawy jest ustalany podczas procesu zamawiania.
  3. Operator nie ponosi odpowiedzialności za działania i zaniechania Sprzedawcy (w tym za opóźnione lub „zapomniane” zamówienia). Sprzedawca pozostaje przez cały czas odpowiedzialny za terminowe przygotowanie i dostawę zamówienia.
  4. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia zamówienia w momencie jego otrzymania. Braki ilościowe oraz jakościowe „widoczne gołym okiem” muszą być zgłoszone w momencie odbioru/dostawy. Sprzedawca ma prawo pozostawić bez rozpoznania reklamacje w zakresie, opisanym w zdaniu poprzednim, nie zgłoszone w momencie odbioru/dostawy.
  5. Każdy problem jakościowy Produktów należy niezwłocznie zgłaszać Sprzedawcy.

VII. CENY I PŁATNOŚCI

  1. Klienta obowiązują ceny wyświetlane w Sklepie. Tylko w przypadku „ceny przewidywanej” rzeczywista cena może nieznacznie różnić się w Sklepie (np. w przypadku produktów wycenianych za kg). Sprzedawca jest odpowiedzialny za wskazanie cen przewidywanych. Jeśli użyje funkcji „Cena przwidywane” oferowanej przez Operatora, Klient zostanie kilkakrotnie poinformowany o potencjalnej zmianie ceny.
  2. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT, ale mogą nie obejmować dodatkowych kosztów (np. koszt dostawy). Te dodatkowe koszty mogą zostać naliczone podczas procesu zamawiania.
  3. Sprzedawca jest odpowiedzialny za aktualizowanie swoich cen. Zamówienie nie zostanie przetworzone ani przekazane Sprzedawcy, jeśli płatność nie zostanie autoryzowana, chyba że Klient zdecyduje się zapłacić przy odbiorze.

VIII. ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI STRON

  1. Umowa między Operatorem a Klientem określa jedynie prawa i obowiązki Operatora i Klienta.
  2. Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za działania i zaniechania Sprzedawcy wobec Klientów ani osób trzecich, a także za zobowiązania wynikające z umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem (Operator nie ponosi odpowiedzialności za zgodność Produktów z ich opisem, z tytułu rękojmi, gwarancji na Produkty, za treści dodawane przez Sprzedawcę na jego Koncie, w tym za treść prezentowanych informacji handlowych, za realizację dostaw do Klienta, za jakość, bezpieczeństwo i legalność Produktów).
  3. Sprzedawca jest odpowiedzialny za poprawność, prawdziwość i kompletność informacji o Produkcie. Operator nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe lub niekompletne informacje w Sklepie Sprzedawcy.
  4. Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za zarządzanie swoim Sklepem na Platformie i jest odpowiedzialny za terminowe przygotowanie zamówień.
  5. Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody i/lub utracone zyski, strajki, utratę możliwości, utratę oczekiwanych oszczędności, złe zarządzanie, marnowanie czasu (pracy) lub jakiekolwiek niezgodne z prawem działania wynikające z korzystania z Platformy, za wyjątkiem działań celowych (zawinionych).
  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nieprawidłowe wykonane umowy sprzedaży w przypadku m.in. działania siły wyższej (w tym pożar, powódź i inne klęski żywiołowe, epidemia lub stan zagrożenia epidemicznego, działania wojenne, stan wojenny, strajk), problemami z serwerem, problemami z transportem lub komunikacją, błędami na stronie internetowej, błędami dostawcy usług płatniczych.
  7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody lub obrażenia ciała spowodowane nieodpowiednim, niewłaściwym lub nieodpowiedzialnym użytkowaniem produktu ani za szkody spowodowane rażącym zaniedbaniem lub umyślnym niewłaściwym postępowaniem osoby trzeciej lub Klienta lub jego przedstawiciela.

IX. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

  1. Wszelkie prawa dotyczące oprogramowania Operatora, w tym między innymi znak towarowy, nazwa, logo, projekt, układ, kod, koncepcja, procedury itd., opracowane przez Operatora pozostają jego własnością przez cały czas i nigdy nie zostaną przeniesione na Sprzedawcę. Także zdjęcia wykonane przez fotografa Operatora pozostają własnością Operatora.
  2. Wszystkie informacje potrzebne do utworzenia Sklepu i dostarczone przez Sprzedawcę (takie jak nazwa, godziny otwarcia, Produkty, itp.) są własnością Sprzedawcy.
  3. Sprzedawca i Operator będą szanować poufny charakter umowy oraz poufność wszystkich własności i praw, które obejmuje umowa. Poufność zostaje wyłączona w przypadku: gdy na Stronie będzie ciążył obowiązek prawny, siły wyższej, albo też, jeśli dane informacje były już znane przed zawarciem umowy lub gdy informacja jest częścią domeny publicznej.

X. PRAWO WŁAŚCIWE I JURYSDYKCJI

  1. Umowa pomiędzy Klientem a Operatorem

1) Obowiązuje prawo belgijskie. 2) W przypadku ewentualnego sporu właściwym do ich rozstrzygania będzie sąd z okręgu sądowego w Gandawie. 3) W przypadku, gdy zastosowanie ust. 1 i/ lub ust. 2 powyżej nie będzie możliwe, zastosowanie znajdują inne odpowiednie w tym zakresie postanowienia prawa.

  1. Umowa miedzy Klientem a Sprzedawcą

1) Obowiązuje prawo polskie. 2) W przypadku ewentualnego sporu właściwym do ich rozstrzygania sąd właściwy według siedziby Sprzedawcy, chyba że przepis bezwzględnie obowiązujący ustala inną właściwość sądu.

XI. KONTAKT

Wszelkie pytania, prośby lub uwagi dotyczące korzystania z Platformy są mile widziane i należy je kierować do Operatora, tj. Bakeronline SA, Adolf Baeyensstraat 53, B-9040 Gandawa. Z Operatorem można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej - pod adresem info@bakeronline.pl.

XII. DANE OSOBOWE

Zasady przetwarzania danych osobowych Sprzedawców i ich pracowników zostały przedstawione w Polityce prywatności.

REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLATFORMY BAKERONLINE DLA SPRZEDAWCÓW (PIEKARNIE, CUKIERNIE) - RELACJA B2B (Operator – Sprzedawca)

I.POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z platformy internetowej pod nazwą BAKERONLINE, która umożliwia Sprzedawcom produktów spożywczych – piekarniom i/lub cukierniom założenie i prowadzenie sklepu internetowego (zakładanie i obsługa konta na Platformie, komunikacja z Klientem, zawieranie umów i obsługa zamówień).
  2. Podmiotem prowadzącym i administrującym Platformą jest spółka prawa belgijskiego Bakeronline SA, adres: Adolf Baeyensstraat 53, B-9040 Gandawa; VAT BE0543469620.
  3. Ze Sprzedawcą można się kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej, pod adresem info@bakeronline.pl.
  4. Sprzedawcami na Platformie mogą być wyłącznie przedsiębiorcy. Do jednego Sprzedawcy może zostać przypisane więcej niż jedno Konto.

II. DEFINICJE

  1. Adres e-mail - adres poczty elektronicznej Klienta podany przez niego w trakcie procedury zakładania Konta.
  2. Formularz rejestracji - formularz dostępny na stronie internetowej bakeronline.pl, umożliwiający utworzenie Konta.
  3. Hasło - ciąg znaków alfanumerycznych podanych przez Użytkownika i przypisanych do Użytkownika i jego Loginu, ustalany podczas procesu rejestracji (tworzenia Konta), który w połączeniu z Loginem umożliwia zalogowanie się do Konta i korzystanie z usług Platformy.
  4. Klient – konsument bądź przedsiębiorca, nabywający Produkty od Sprzedawcy za pośrednictwem Konta na Platformie. Klientem może być osoba, która skończyła co najmniej 16 lat.
  5. Operator – podmiot prowadzący i administrujący Platformą, tj. Bakeronline N.V. z siedzibą w Gandawie.
  6. Konto - indywidualne konto Użytkownika na Platformie, za pośrednictwem którego gromadzone są dane Użytkownika oraz informacje wprowadzone przez Użytkownika oraz za pośrednictwem którego Użytkownik korzysta z Usług Platformy (w zależności od statusu).
  7. Koszyk - element oprogramowania Sklepu, który umożliwia złożenie Zamówienia, bieżący podgląd dokonywanych Zamówień oraz ich modyfikację.
  8. Login - Adres e-mail przypisany do Użytkownika, umożliwiający w powiązaniu z Hasłem zalogowanie się do Konta i korzystanie z usług Platformy.
  9. Pliki cookies - pliki zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika, podczas odwiedzin na Pltaformie, w których przechowywane są ustawienia i inne informacje używane na odwiedzanych przez niego stronach internetowych. Polityka cookies jest dostępna pod linkiem.
  10. Polityka Prywatności - dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników Platformy, dostępny pod linkiem.
  11. Produkt – produkt piekarniczy lub cukierniczy z oferty handlowej Sprzedawcy, oferowany w Sklepie,
  12. Regulamin - niniejszy regulamin, akceptacja regulaminu przez Użytkownika jest warunkiem korzystania z Platformy; akceptacja Regulaminu jest równoznaczna z zawarciem umowy o świadczenie usług elektronicznych pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem na zasadach określonych w Regulaminie.
  13. Platforma / Bakeronline – platforma handlowa służąca do zawierania umów sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym (Klientem) na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie, dostępna pod adresem https://bakeronline.pl
  14. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę na Platformie, przypisany do Konta Sprzedawcy.
  15. Sprzedawca – przedsiębiorca (tj. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, w tym w formie spółki cywilnej z innym przedsiębiorcą/przedsiębiorcami, bądź spółka prawa handlowego), który sprzedaje swoje Produkty za pośrednictwem Sklepu na Platformie.
  16. Umowa – umowa o świadczenie usług elektronicznych pomiędzy Operatorem a Sprzedawcą.
  17. Umowa sprzedaży – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem
  18. Użytkownik – każda osoba, która założy Konto na Platformie, Użytkownik może zwrócić się następnie o nadanie statusu Sprzedawcy bądź korzystać z Konta jako Klient.
  19. Zamówienie - oświadczenie woli nabycia Produktów składane Sprzedawcy przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, poprzedzone akceptacją treści Regulaminu i zasad, na jakich będzie odbywać się dostawa produktów.

III. ZAKŁADANIE KONTA

  1. W celu korzystania z Platformy niezbędne jest założenie Konta. Użytkownik w celu rejestracji podaje adres mailowy oraz wymyślone przez siebie Hasło. Następnie Użytkownik otrzyma wiadomość e-mail z linkiem do aktywacji Konta i ustawienia Hasła do Konta. Po założeniu Konta, Użytkownik jest traktowany domyślnie jako Klient.
  2. Po założeniu Konta w celu przypisania usługi Sklep do Konta, Użytkownik wysyła do Operatora poprzez funkcję „Skontaktuj się z nami” dane swojego przedsiębiorstwa, dane osoby kontaktowej – uprawnionej do obsługi Konta, listę produktów ze swojej oferty oraz adresy swoich punktów sprzedaży. W przypadku gdy wolą Użytkownika jest, aby Konto i Sklep na Platformie zostały przypisane do przedsiębiorców działających w formie spółki cywilnej (tj. aby Sprzedawcą byli przedsiębiorcy działający w formie spółki cywilnej), Użytkownik wskazuje dodatkowo w mailu pełne dane wszystkich przedsiębiorców tworzących spółkę cywilną (imię, nazwisko, nazwa działalności, adres, NIP przedsiębiorcy, NIP spółki cywilnej) oraz składa oświadczenie, że jest umocowany do działania w imieniu pozostałych wspólników spółki cywilnej w celu podjęcia współpracy z Operatorem na zasadach określonych w Regulaminie.
  3. Operator weryfikuje dane podane przez Użytkownika i podejmuje decyzję o przypisaniu usługi Sklep do Konta Użytkownika (Użytkownik nabywa z tym momentem status Sprzedawcy) bądź odmawia zarejestrowania Sprzedawcy na Platformie.
  4. Odmowa rejestracji Użytkownika jako Sprzedawcy na Platformie następuje w przypadku podania nieprawdziwych danych, ustalenia chociażby próby nadużycia czy oszustwa ze strony Użytkownika. Użytkownikowi nie przysługują roszczenia z tytułu odmowy rejestracji.
  5. W ramach procedury rejestracji Konta każdy Użytkownik samodzielnie ustala swoje Hasło do Konta. Hasło musi składać się z co najmniej 6 znaków.
  6. Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie Loginu (adres e-mail Użytkownika) i Hasła (ustalonego indywidualnie przez Użytkownika).
  7. Przed zakończeniem procesu rejestracji Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie materiałów promocyjnych drogą elektroniczną.
  8. Warunkiem ukończenia rejestracji jest oświadczenie przez Użytkownika, iż zapoznał się on z treścią Regulaminu i akceptuje jego treść, składane podczas procesu rejestracji poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola, zawierającego również oświadczenie o zapoznaniu się z Polityką Prywatności.
  9. Sprzedawca zobowiązuje się do ochrony i nie udostępniania danych potrzebnych do zalogowania do Sklepu osobom nieuprawnionym. Skutki udostępnienia danych, o których mowa w zdaniu poprzedzającym osobom nieuprawnionym, ponosi Sprzedawca. Jeśli Sprzedawca dowie się o (potencjalnym) naruszeniu bezpieczeństwa, takim jak kradzież lub nieuprawnione przekazanie (osobistych) danych lub jeśli Sprzedawca uważa, że takie naruszenie bezpieczeństwa może nastąpić, powinien natychmiast powiadomić Operatora. Sprzedawca nie ma prawa dostępu do Konta innego Sprzedawcy bądź Konta Klienta. Sprzedawca zobowiązuje się do regularnej aktualizacji swojego Hasła, nie rzadziej niż raz na kwartał.
  10. Sprzedawca ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyn i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto (przy czym uregulowane z góry przez Sprzedawcę na rzecz Operatora płatności nie podlegają zwrotowi w przypadku usunięcia Konta).
  11. W przypadku usunięcia Konta, wszystkie dane zostaną usunięte, za wyjątkiem danych niezbędnych do procesu reklamacji i obsługi ewentualnych roszczeń, które będą przechowywane do czasu upływu okresów przedawnienia roszczeń wynikających ze zrealizowanych zamówień.

IV. ZASADY PROWADZENIA SKLEPU NA PLATFORMIE (RELACJA OPERATOR – SPRZEDAWCA)

  1. Po rejestracji Sprzedawca może rozpocząć tworzenie swojego Sklepu w oparciu o dostępne funkcjonalności.
  2. Momentem zawarcia Umowy jest moment potwierdzenia doręczenia Sprzedawcy wiadomości e-mail o przyznaniu statusu Sprzedawcy bądź moment udostępnienia Sprzedawcy usługi Sklepu.
  3. Umowa jest zawierana na czas okres 1- go roku.
  4. Sprzedawca ma prawo do bezpłatnego testowania / korzystania z Platformy przez okres 3 miesięcy od momentu przyznania statusu Sklepu.
  5. Po upływie 3 miesięcy korzystanie z Platformy (ze Sklepu) staje się odpłatne. Sprzedawca otrzyma po upływie w/w okresu, pierwszą fakturę, obejmującą pierwszą ratę opłaty rocznej za korzystanie z usługi Sklepu, niezależnie od stanu Twojego sklepu internetowego na dany moment.
  6. Sprzedawca przy uruchomieniu otrzyma również wybór materiałów marketingowych.

V. ZASADY ROZLICZEŃ

  1. Termin płatności faktur na rzecz Operatora wynosi 30 dni, chyba, że w treści faktury wskazano inaczej.
  2. Z tytułu świadczonych przez Operatora usług na podstawie Umowy, Sprzedawca będzie regulował na rzecz Operatora opłatę roczną w wysokości ustalonej (w zależności od wybranej opcji) w cenniku, aktualnym na dzień zawarcia Umowy, dostępnym na stronie: https://bakeronline.pl/pl-pl/merchant/light, przy czym opłata roczna która zostaje rozłożona na 12 równych comiesięcznych.
  3. Codzienne aktualizacje będą zawsze bezpłatne.
  4. Jedynie, w sytuacji chęci wprowadzenia określonych modyfikacji w Sklepie, Operator może przedstawić odpłatną propozycję.
  5. Za opóźnienie w zapłacie jakiejkolwiek należności na rzecz Operatora, Sprzedawca jest zobowiązany zapłacić – z mocy prawa i bez uprzedniego powiadomienia – maksymalne odsetki ustawowe za opóźnienie w płatności, a ponadto jest zobowiązany zrekompensować wszelkie koszty windykacji poniesione przez Operatora w związku ze ściągnięciem długu, Niezależnie od powyższego, Operator zachowuje prawo do żądania odszkodowania do pełnej wysokości szkody.
  6. W przypadku opóźnienia Sprzedawcy, Operator zastrzega sobie również prawo do (tymczasowego) wyłączenia Sprzedawcy możliwości korzystania ze Sklepu lub całej Platformy do momentu otrzymania pełnej zapłaty.

VI. REZYGNACJA

  1. Umowa będzie automatycznie przedłużana na kolejny okres rozliczeniowy (rok), chyba że Operator albo Sprzedawca wypowie ją na piśmie trzy miesiące przed ostatnim dniem okresu rozliczeniowego. W takim przypadku Umowa wygaśnie w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego, a Sprzedawca traci możliwość korzystania z Konta. Zasady przechowywania danych powiązanych z usuniętym Kontem zostały określone w Polityce prywatności Bakeronline.

  2. Ponadto zamkniecie Konta na Platformie nastąpi gdy:

1) Użytkownik prosi o usunięcie jego Konta. W takim przypadku Użytkownik zostanie poproszony o potwierdzenie swojej prośby. Po tym potwierdzeniu Konto zostanie usunięte w ciągu 30 dni (Użytkownik ma czas na zmianę swojej decyzji

2) W przypadku braku aktywności: po 18 miesiącach braku aktywności Użytkownik otrzyma ostrzeżenie, że jego Konto zostanie usunięte. Jeśli Użytkownik w żaden sposób nie zareaguje w ciągu 1 miesiąca od ostrzeżenia, Konto zostanie usunięte.

3) W przypadku wykrycia oszustwa i/lub innego naruszenia lub nadużycia prawa.

  1. W przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta w trakcie obowiązywania Umowy (bez zachowania trybu wypowiedzenia), Sprzedawca jest zobowiązany do uregulowania pozostałej do zapłaty części opłaty rocznej w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania usunięcia Konta.

VII. PRAWO DO REZYGNACJI

  1. Sprzedawca akceptuje, że Klient ma prawo zrezygnować z dokonanego zakupu, dopóki Sprzedawca nie zatwierdzi zamówienia.
  2. Sprzedawca ma zawsze prawo do odrzucenia zamówienia.
  3. W przypadku zatwierdzenia/odmowy Klient otrzyma wiadomość e-mail.
  4. Od momentu zaakceptowania zamówienia przez zarejestrowanego Sprzedawcę, Klient nie ma już prawa do rezygnacji/odstąpienia od zamówienia. Potwierdzenie zamówienia stanowi moment zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
  5. Sprzedawca jest zobowiązany dołożyć wszelkich starań, aby umożliwić dostęp, proces zamawiania, dostawę lub inne usługi za pośrednictwem Sklepu. Ma on prawo (częściowo) usunąć swój sklep internetowy w dowolnym momencie z powodu konserwacji, aktualizacji lub z jakiegokolwiek innego powodu, bez obowiązku powiadamiania użytkowników.

VIII. RELACJA Z KLIENTEM, ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI STRON

  1. Umowa między Operatorem a Sprzedawcą określa jedynie prawa i obowiązki Operatora i Sprzedawcy.
  2. Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za działania i zaniechania Sprzedawcy wobec Klientów ani osób trzecich, a także za zobowiązania wynikające z umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem (Operator nie ponosi odpowiedzialności za zgodność Produktów z ich opisem, z tytułu rękojmi, gwarancji na Produkty, za treści dodawane przez Sprzedawcę na jego Koncie, w tym za treść prezentowanych informacji handlowych, za realizację dostaw do Klienta, za jakość, bezpieczeństwo i legalność Produktów).
  3. Sprzedawca jest odpowiedzialny za poprawność, prawdziwość i kompletność informacji o Produkcie. Operator nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe lub niekompletne informacje w Sklepie Sprzedawcy.
  4. Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za zarządzanie swoim Sklepem na Platformie i jest odpowiedzialny za terminowe przygotowanie zamówień.
  5. Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody i/lub utracone zyski, strajki, utratę możliwości, utratę oczekiwanych oszczędności, złe zarządzanie, marnowanie czasu (pracy) lub jakiekolwiek niezgodne z prawem działania wynikające z korzystania z Platformy, za wyjątkiem działań celowych (zawinionych).

IX. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

  1. Wszelkie prawa dotyczące oprogramowania Operatora, w tym między innymi znak towarowy, nazwa, logo, projekt, układ, kod, koncepcja, procedury itd., opracowane przez Operatora pozostają jego własnością przez cały czas i nigdy nie zostaną przeniesione na Sprzedawcę. Także zdjęcia wykonane przez fotografa Operatora pozostają własnością Operatora.
  2. Wszystkie informacje potrzebne do utworzenia Sklepu i dostarczone przez Sprzedawcę (takie jak nazwa, godziny otwarcia, Produkty, itp.) są własnością Sprzedawcy.
  3. Sprzedawca i Operator będą szanować poufny charakter umowy oraz poufność wszystkich własności i praw, które obejmuje umowa. Poufność zostaje wyłączona w przypadku: gdy na Stronie będzie ciążył obowiązek prawny, siły wyższej, albo też, jeśli dane informacje były już znane przed zawarciem umowy lub gdy informacja jest częścią domeny publicznej.

X. PRAWO WŁAŚCIWE I JURYSDYKCJI

  1. Obowiązuje prawo belgijskie.
  2. W przypadku ewentualnego sporu właściwym do ich rozstrzygania będzie sąd z okręgu sądowego w Gandawie.
  3. W przypadku, gdy zastosowanie ust. 1 i/ lub ust. 2 powyżej nie będzie możliwe, zastosowanie znajdują inne odpowiednie w tym zakresie postanowienia prawa.

XI KONTAKT

Wszelkie pytania, prośby lub uwagi dotyczące korzystania z Platformy są mile widziane i należy je kierować do Operatora, tj. Bakeronline SA, Adolf Baeyensstraat 53, B-9040 Gandawa. Z Operatorem można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej - pod adresem info@bakeronline.pl.

XII. DANE OSOBOWE

Zasady przetwarzania danych osobowych Sprzedawców i ich pracowników zostały przedstawione w Polityce prywatności.